Arnoud, Esther, Mabel, Merle en Myrthe in Singapore

..vanaf April 2012 t/m Juni 2013 in Houston, Texas.

Sunday, October 08, 2017

Eberhard van der Laan




Zijn dood raakt me. Sinds zijn aanstelling als burgemeester van Amsterdam in Juli 2010 maar met name sinds de huldiging van koning WA op 30-03-2013, werd ik nieuwsgierig en zocht ik van tijd tot tijd naar interviews of artikelen over van der Laan. De meisjes zegt zijn naam en overlijden niet veel, behalve een beetje voor Myrthe omdat zij het Jeugdjournaal luistert. Jullie zullen van tijd tot tijd over hem gaan horen of lezen. Google maar eens, tzt; Sociaal Democratie, Amsterdam, lief, bestuurder, advocaat, politicus, PvdA, 

De mix van zijn superieure èn volkse uitstraling, intrigeerde me enigszins. Zijn bewuste keuze van taal en verbale kracht. En dat verbinden. Knap. Zijn populariteit, opgebouwd in vele jaren van ontstellend veel werk en inzet, is door zijn vroegtijdige dood naar ongekende hoogte gestegen. Graag had ik hem een keer willen meemaken en -wat weet ik van hem af, bijzonder weinig- het lijkt een beetje of ik hem kende en we vrienden waren. Ik woon niet eens in Amsterdam! Misschien ietwat vals van me...maar ik ben oòk benieuwd naar z'n andere kant, de vuile was, het onaangename, de rafelrand. Want die had deze Amsterdamse gouden gabber oók. Denk ik.


"Wees nooit tevreden maar tel altijd je zegeningen"