Arnoud, Esther, Mabel, Merle en Myrthe in Singapore

..vanaf April 2012 t/m Juni 2013 in Houston, Texas.

Monday, March 03, 2008

Laughing Buddha




De twee stenen lachende Boeddha's kocht ik van het geld dat ik kreeg voor het 'verjaardags'feest in Januari. Het was liefde op het eerste gezicht toen ik ze zag staan in een winkel waar ze me verwelkomden. Ze zijn loodzwaar en... waar ga ik ze neerzetten??



Vorige week was ik in een tempel ter ere van 'The future Buddha' (Mai Treya), de Boeddha die nog gaat komen. Deze enorme tempel en museum is voor een kleine 50 miljoen in 2,5 jaar neergezet in Chinatown, ter ere van het restant van Boeddha's tand welke in deze tempel ligt. Boeddhisten kunnen hun verering hier uiten. Veel goud! Van die kleine witte Boeddhaatjes staan er 10.000 in de tempel. De 'Tooth Relic Temple & Museum' is gebouwd volgens de Tang Dynasty stijl en is bedoeld om het beste Boeddha culturele complex van de regio te worden.