Arnoud, Esther, Mabel, Merle en Myrthe in Singapore

..vanaf April 2012 t/m Juni 2013 in Houston, Texas.

Saturday, February 23, 2008

Excursie









Merle ging afgelopen dinsdagochtend op excursie. Met als doel de verschillende typen huizen in Singapore te bekijken. De 'kapstok' voor het huizenthema was het verhaal van de 3 biggetjes, baksteen blijkt toch wel een goede keus om je te weren voor de boze wolf. De kans dat je hier een slang tegenkomt is vele malen groter.
Vrijstaande huizen, 2 onder 1 kap (wonen wij in, dus ik hoor het Merle nu de hele tijd zeggen 'wij wonen in een 2 onder 1 kap, he mam?' wijsneus) flatgebouwen ofwel condo's en de meest karakteristieke woning hier; The Black & White's. Die heb ik op de foto gezet. (zandbak stond in tuin van een door de kinderen bezocht huis) Black & White's zijn huizen uit de tijd dat Singapore nog een kolonie van Engeland was. Deze huizen zijn gebouwd zo tussen 1898 en 1941. Het zijn sfeervolle bungalows met een nostalgische uitstraling vaak met behoorlijk veel grond erom heen. Destijds woonden er veel Britse expats en koloniale families in. Er bestaan grote verschillen in grootte en ligging, authentieke en nagebouwde bungalows. 'Meegekomen' met de VOC uit India, nemen de Black & White's een fascinerende plek in de Zuid-Oost Aziatische architectuur in.
Merle zei 's ochtends; 'het is een feestdag dus ik doe mijn feestjurk aan'. Ik vond dat zo'n goede dat ik niet vond dat ik met het verplichte schoolshirtje aan kon komen.