Arnoud, Esther, Mabel, Merle en Myrthe in Singapore

..vanaf April 2012 t/m Juni 2013 in Houston, Texas.

Tuesday, January 20, 2015

Social weekend




Japie Krekel heeft een speciale plek in mijn hart, namelijk; Het is me maar 1 x gelukt vanaf m'n vierde tot nu, echt een mooie tekening te maken en dat was van Jaap!! Hij heeft ook tot mijn 16e of zo in m'n kamer gehangen, haha.  Het kàn zijn dat het carbonpapier ook wat credits verdient maar goed, het was toch mijn tekening. Overigens was het Jaap met hoed en wandelstok, dèze pen ik zo neer natuurlijk!


 Kwam Jaap tegen op de golfbaan!...In December hadden Maarten en Eveline voorgesteld 2015 goed te beginnen met een -door de kinderen- gemaakt nieuwjaarsdiner (met kerst was het niet gelukt) en werden wij uitgedaagd om 9 holes te lopen terwijl de kinderen met neus in kookboeken hingen, inkopen deden en kookten. Goed, gezellig plan! Het leverde een sportief en zonnige middag op (bloedheet eigenlijk) en heerlijke homemade pizza, quasadilla's en cheesecake. We bouwen het op, zeg maar. Dat drie-gangen diner komt.


Hun oudste 2 kinderen, Laura en Jan, kwamen met ons mee en bleven slapen, op zolder. Myrthe logeerde bij ons.

Zondag na hockey en lunch werd er tijd aan huiswerk besteed. ' s Avonds aten we met 6 andere gezinnen bij mensen thuis. Iedereen nam wat eten mee. Met deze groep is er de afgelopen maanden hard gewerkt aan een grote fundraising avond voor een school in Varanasi, India, welke 31/1 plaats vindt. Voor hetzelfde doel was er vorig jaar dat mooie pianoconcert georganiseerd. Het komt dichterbij, spannend!