Arnoud, Esther, Mabel, Merle en Myrthe in Singapore

..vanaf April 2012 t/m Juni 2013 in Houston, Texas.

Thursday, May 10, 2007

Logees






Merle had afgelopen maandagavond Jip & Janneke te logeren. Zij zijn, samen met Takkie en Siepie (!), heuse klasgenootjes van Merle. Elke ochtend mag een kindje hen wakker maken op school, er wordt veel voor ze gezongen en ze zijn populair in groep blauw. Elk kind krijgt ze een keer mee naar huis. Je bent een echte bofkont als je Jip & Janneke op vrijdag meekrijgt...




De uitzonderlijke aandacht die ze genieten van vele kleutertjes laat zich niet vertalen in de wijze van transport. Geen autostoeltje voor hen maar hup, gewoon in de koffer en dat ook met de hond en de poes...Ze geven geen kik. Merle heeft ze met de grootst mogelijk zorg verzorgd; mee eten aan tafel, tanden poetsen, in bed, uit bed, in bed, uit bed, uiteindelijk echt mee in haar bed. Ik had de gelukkige ervaring om ze half 4 's nachts allevier, vijf inclusief Merle, op mijn hoofdkussen aan te treffen. Pedagogisch minder handig om het stoffe gezelschap hardhandig een schop te geven. Ik had het me al gerealiseerd , maar het was ook uitvoerig in het logeerboekje van Jip & Janneke beschreven (komt mee in de koffer), in hoeveel kleuterbedjes deze schatten al hadden gelegen. Met de diverse luiers, snotjes, etc. etc. IEGH Annie M.G. zou me dankbaar zijn!

De nieuw aangewakkerde moedergevoelens worden kennelijk in verband gebracht met hopen make-up! Dit was, wederom, aan mijn oogschaduwvrije (al jaren) oog, ontgaan.