Arnoud, Esther, Mabel, Merle en Myrthe in Singapore

..vanaf April 2012 t/m Juni 2013 in Houston, Texas.

Monday, May 18, 2015

Van alles




Het blijkt een groot succes, dat voetballen tegen allerlei scholen/nationaliteiten! Merle beleeft er veel plezier aan. Deze week ronden ze het toernooi af. Als ze as Donderdag winnen, dan hebben de HSL meisjes de tweede plaats. Bij gelijk spel of verliezen, een derde plek. Merle ging van het weekend met vrienden en vriendinnen naar de film en de komende weken staan in het teken van de eindmusical. Haar agenda staat bol van de verjaardags/einde lagere school-en afscheidsfeestjes. Zodanig, dat ons plan voor een discofeest, in September gehouden gaat worden.




Met 2 ginger girls in huis, sprak deze foto me nog meer aan. Grappig, vond ik 'm sowieso!  De foto werd genomen tijdens een bezoek van prins Harry aan Australie, onlangs. 'Ginger is the spice of life"... ga 'm erin houden, als een soort mantra...


Geweldig! Wat er allemaal mogelijk is; Myrthe gaat een week eerder naar Nederland. De reacties en begeleiding vanuit de KLM so far, is professioneel, stipt en hartelijk. (net zoals destijds toen Mabel en Merle als ummetjes reisden) Ook spontane reacties vanuit onze sociale omgeving ontvangen, zo leuk! Ik heb Myrthe op d'r schone hartje gedrukt dat ze eerst moeten laten zien dat ze naar groep 5 wilt (meaning; alle tafels diploma's halen, meer boekjes lezen en nog wat aandachtspunten die in grijze, maar niet onbelangrijke gebieden liggen haha, kan ik een beetje mee spelen, zeg maar) Nooit vies zijn van wat positieve pressure hier en daar. Ik moest het wel al met haar bespreken want ik twijfelde of ze  wel wilde/durfde.  Ze logeert deels bij de ene oma, deels bij de andere oma. Ze verheugt zich ook op d'r opa en oma Leida, tantes en opa Reinier. Natuurlijk ook op haar neven en nichten. (duh) Maar dat kan ook in de weken erna. Deze week hoop ik haar ticket om te zetten en te koppelen aan die van Esther van Veghel. (vrouw met wie ze mee zult gaan indien er nog plaats is)



De oudste ginger had een lief idee; ze trakteerde 2 vriendinnen op de film, nog voor de verjaardag van een van de meiden. De verjaardag was een beetje in het water gevallen en dit was alvast haar cadeau.