Arnoud, Esther, Mabel, Merle en Myrthe in Singapore

..vanaf April 2012 t/m Juni 2013 in Houston, Texas.

Sunday, May 26, 2013

"I lost everything except my humor"


Dat stond op een stuk karton van een bedelaar. Je ziet veel bedelaars die de vrijheid nemen (ik ervaar het als een vorm van arrogantie..) om "God bless you" als pay off  te gebruiken voor aandacht. De zegen wordt uitgedeeld alsof het reclamefolders zijn. Ik had een knorrige ervaring met een politieman die voor een power trip ging (van de weg gehaald voor nonsens) en vlak daarna zag ik de 'humorman'. We wisselden nog een grap uit. Triest hoeveel verslaafden, ook zwangere vrouwen, langs de weg staan en natuurlijk 'we ain't seen it all yet' vanuit deze 'goede' omgeving.

 De humor, hier meer op straat dan in Singapore,  gaan we missen. Er bestaat veel contact met mensen die je tegenkomt in winkels enzo. Iedereen praat met je, maakt een opmerking of een grap. Blank, zwart en Zuid Amerikanen, van alles.  Daar geniet ik best van. Soms iets "hysterisch" maar vaker vriendelijk, verrassend, geestig en niet te lang.


Van de Michaels,  Whole food Market, Smoothie King, de H.E.B. (grote supermarkt), en de YMCA neem ik in gedachten afscheid als zijnde goede vrienden ))) Ze boden veelzijdige spullen, kwaliteit, zorg en mogelijkheden.

Dit afscheidscadeautje is toch grappig!!
We zullen ons veiliger voelen in Singapore.