Arnoud, Esther, Mabel, Merle en Myrthe in Singapore

..vanaf April 2012 t/m Juni 2013 in Houston, Texas.

Tuesday, May 06, 2008

Werk














Voor een netwerkmagazine verzorg ik eens per maand, samen met een aantal anderen uit de 'editorial committee', 1 of meerdere interviews. Het interviewen gaat me redelijk soepel af, het op behoorlijk hoog niveau in het engels schrijven valt me niet mee. In dit kader was er vorig week een vriendin hier met wie ik eea aan informatie moest verwerken. Daarna zouden we naar een van de oudste tempels van Singapore gaan. Merle was thuis ivm een virus. Maar ipv spelen wilde ze graag mee naar "werk" ( je moet het soms een beetje verkopen ... ). Prima, Merle ook een tasje en ze moest en zou haar jufschoentjes aan. Zilverkleurige schoentjes die ze van mijn moeder kreeg en ze noemt ze haar 'jufschoentjes'. Nou wilt Merle later juf worden ( godzijdank kwam ze er laatst achter dat ze en juf en moeder kan worden) dus zij had de zakelijke tred er goed in zitten. De Wak Hai Cheng Bio Tempel is een Taoistische Tempel uit 1826. Bijzonder om zo'n kalme gelegenheid tussen de kantoorpanden te zien liggen. Enorm veel wierook wordt er gebrand (die spiralen in de lucht), je kunt papiergeld kopen en dat verbrand je om de zonden van overledenen af te kopen. En eventuele wensen/dromen te vragen,welke dus via de rook naar'boven' gaan. Merle heeft zo'n 'biljet' in haar handen. Toen wij er waren werd er een Chinese straatopera gehouden. Dat is dat kleurrijke toneel maar tegelijkertijd was het heel treurig.