Arnoud, Esther, Mabel, Merle en Myrthe in Singapore

..vanaf April 2012 t/m Juni 2013 in Houston, Texas.

Thursday, August 14, 2014

Zomerverlof 2014


Vlieland - strand - einde middag - 27.7.'14






Het zit er weer op; de fijne zomerweken met familie en vrienden in Nederland. De waarde van deze momenten ( lang/kort, afspraak/zoete inval, rustig/onrustig, grote/kleine setting, serieus/grappen, thuis/op pad, met/zonder alcohol, zon/regen, chitchat/diepgang, jong/oud, life/telefoon) zal alleen maar toenemen. Deze zomer vierden we Hetty haar 75e wat een erg feestelijke dag was, Lilian en ik vierden ons 46e verjaardag op een zonnige dag op het volle strand van Castricum en Myrthe was een stralende jarige op 8 Augustus met alle grootouders (en mijn vader ook, in gedachten èn 'via' het prachtige glaswerk, dat Lilian liet maken vorig jaar ter nagedachtenis aan Ton) aanwezig.

De tijd was verdeeld tussen Naarden en Vlieland. Arnoud was er 2 weken en wij 5, luxe! Er is gefietst, gehockeyd (kamp voor Mabel en Merle) pony gereden (Myrthe), logeerpartijtjes, surfles, de eerste disco op camping Stortemelk, rozenbottels geplukt (geen jam van gemaakt..), survival avontuur 'girls only', geluierd, veel pannenkoeken gegeten en meer.

Claudia komt over 1,5 week bij ons wonen en begint aan haar stage voor 3 maanden bij ASM, Lillian begint aan haar studie Economie in Groningen (eerst (nu!) ontgroening), Christiaan heeft Rome leren kennen en gaat, na de vakantie,  naar een nieuwe school. Kalle kwam (alleen!) logeren en Klaasje brak haar arm (kwam ook voor een eerste logeerpartijtje..)

Hoe maak je een passende buiging van deze update naar het meest dominante van deze zomer en eindeloos lang hierna? De crash van de MH17 en de dag van nationale rouw staan centraal. Mede omdat er ook een gezin van de HSL omgekomen is en het vliegen en de route zo bekend is, maakt dit enorme ongeluk extra grote indruk.
We zijn net terug van een ingetogen en lieve herdenkingsbijeenkomst op de HSL, een gedichtje;



Onzichtbaar

Een zucht is onzichtbaar,
net als de wind.
De nacht is onzichtbaar,
als de dag begint.
Onzichtbaar zijn de dingen,
die ik kwijt ben,
die ik nooit meer vind.
Met mijn ogen dicht
zie ik alles
wat mijn hoofd verzint.