Arnoud, Esther, Mabel, Merle en Myrthe in Singapore

..vanaf April 2012 t/m Juni 2013 in Houston, Texas.

Sunday, February 13, 2011

Bollywood




Vind me een onnozele hals maar ik wist tot nu toe niet dat Bollywood een samentrekking is tussen Bombay en Hollywood. Ik had er nou ook niet echt over nagedacht dus nu ik erover nadenk..tja, typisch een 'duh" gevalletje. Bollywood is een bijnaam van de Hindi filmindustrie in Bombay. India schijnt de grootste filmindustrie ter wereld te hebben, gemeten naar het aantal geproduceerde films. In het algemeen zijn het levendige musicals die tijdloze verhalen vertellen over liefde en onrust. De geschiedenis van Bollywoodfilms gaat terug naar 1913, aan het begin van de 21e eeuw begonnen de films door te breken in Europa, vooral daar waar Indiase en Pakistaanse migranten zich vestigden. Het gros van de Bollywood films valt in te delen in 4 genres; 1. de Hindoeistische mythologie 2. oude verhalen uit het Sanskriet 3. Indiase theatervoorstellingen die verfilmd zijn 4. moderne verhalen, romantische komedies welke vaak remakes zijn van Hollywood films.
Wij hadden ons eigen Bollywoodfeestje, afgelopen vrijdag. Iedereen was prachtig verkleed, een dankbaar thema! Op de foto staan Gabby en ik terwijl we ons optuigen met bindi, veel make up, veel ringen en armbanden en sari aan!